zoomit

zoomit
همه چیز درباره تکنولوژی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 612
بازدید کل : 33889
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

تله پورت در واقع قابلیت خارق العاده ای است که می توان اشیاء را بدون دخالت زمان و بعد فاصله، از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد. تقریبا ۱۰ سال است که انسان به علم تله پورت کوانتومی دست پیدا کرده است، اما هیچ گاه تا کنون از آن برای انتقال در فاصله زیاد استفاده نکرده و هیچ کاربردی هم در دنیای واقعی نداشته است. اما برای اولین بار محققان چینی توانسته اند یک شیئ کوانتومی را به مکانی ۱۰۰ کیلومتر دورتر انتقال دهند.

طبق اعلام Technology Review، این تله پورت کوانتومی شامل خروج شیئ از حالت مادی و برگرداندن دوباره آن به صورت ماده فیزیکی نبوده است. بلکه از فوتون برای انتقال حالت کوانتوم از مکانی به مکان دیگر استفاده شده است. با این شیوه، گیرنده امکان می یابد که نسخه ای دقیقا مشابه (Clone) فرستنده را در مقصد تولید کند.

دانشمندان با استفاده از یک لیزر 1‪.‬3 وات توانستند یک مکانیسم راهنما را توسعه دهند که اجازه می دهد یک فوتون از نقطه A به B منتقل شده و هیچ بخشی از آن از دست نرود. روشی که دانشمندان در این پروژه به کار گرفتند، ارتباط ماهواره ای بر پایه کوانتوم است(که برای رمزگذاری کوانتومی هم می تواند مفید واقع شود). آنها با این شیوه توانستند ۱۱۰۰ فوتون را طی مدت چهار ساعت به ۱۰۰ کیلومتر دورتر منتقل کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:تله پورت شیئ کوانتومی به فاصله ۱۰۰ کیلومتری توسط دانشمندان چینی , توسط علیرضا
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :